سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ازهر زمان ازهرمکان
بزرگترین سایت علمی و تفریحی
به سایت ما خوش آمدید

کیسه‌تنان نامی بود که در قدیم به شاخه‌ای از بی‌مهرگان داده می‌شد. در طبقه‌بندی‌های جدید بخش بزرگی از آن شاخه را جدا کرده و با نام کنیداریا می‌شناسند.


حیواناتی از قبیل هیدر، مرجان، شقایق دریایی، و عروس دریایی در این گروه قرار داشتند. طول عمر این جانوران متفاوت است. مثال: شقایق دریایی 100‌ها سال عمر می‌کند در صورتی که عروس دریایی فقط حدود 4 ماه عمر می‌کند.[1] کیسه تنان به دو شکل متفاوت دیده می‌شوند:نوع اول پولیپ نام دارد ونوع دوم مدوزآنام داردنوع اول دارای یک شکل استوانه‌ای است که توسط یک پایه به بستر دریا چسبیده است و چتر مانند هستند دهان در سطح مقعر زیرین ودر انتهای لوله باریکی به نا مانوبریم قرار دارد ودر حاشیه چتر بازوانی دارند.                    مرجان ها 

در باره ی مرجان ها:
مرجان‌ها فقط 1? از بستر دریاها را پوشش می‌دهند. مرجان‌ها 25? از تمام حیات دریا را در خود حفظ می‌کنند و بسیاری ازانواع ماهی‌ها در مرجان‌ها زند گی می‌کنند. هر کدام از مرجان‌ها یک اکوسیستم کامل هستند.

در اقیانوس اطلس 15? مرجان‌ها تجمع دارند که مجموعی از 70 گونه مرجان می‌باشند. این مرجان‌ها محل زندگی 500 نوع ماهی هست.

اقیانوس هند و آرام 85? از ریفهای جهان را با 700 نوع مرجان و 4000 گونه ماهی دارا است.

مرجانها مقر زندگی گیاهان و جانورانی است که خودا اکوسیستم کاملی هستند. بیش از 80000 گونه حیاتی در مرجانها زندگی می‌کنند.

مرجانها 6/1 سواحل دریاها و خشکیها را محافظت می‌کنند مثلا: جزیره‌های کم ارتفاع را در برابر خشم امواج و فرسایش دریاها محافظت می‌نمایند.

هر یک متر مربع مرجان از نظر اقتصادی برابر 47000 دلار می‌ارزد به طوریکه بزرگ‌ترین صنعت توریست جهان با جذابیتهای طبیعی که 10? از کل صنعت توریست را پوشش می‌دهند. از مرجانها جهت تولید داروهای ضد سرطان ونیز و جهت پیوند استخوان استفاده می‌گردد.

مرجانها به غیر از غذا یک مکان برای زندگی موجودات دریایی هستند. این موجودات قدیمی‌ترین اکوسیستم زمین هستند و جوان‌ترین گونه مرجانها 18000 سال عمر دارند.




موضوع مطلب :

پنج شنبه 91 مهر 20 :: 6:20 عصر

درباره وبلاگ


باسلام خدمت بازدیدکنندگان گرامی.به سایت من خوش آمدید و امید وارم از این مطالب نهایت لذت را ببرید.این سایت با به روز کردن مطالب خود سبب می شود تا سطح علمی شما تا حد بالایی ارتقا بیابد.اگر هم پیشنهاد یا انتقادی دارید در سایت بنویسید یا آن را به ایمیل:ahmadreza.nekooei@yahoo.com بفرستید.
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 12
  • بازدید دیروز: 29
  • کل بازدیدها: 207500
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
کیسه تنان - ازهر زمان ازهرمکان

کلیه حقوق این وبلاگ برای ازهر زمان ازهرمکان محفوظ است